خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

واقعیتهایی در باره استاد شجریان و احیانا استاد شهرام ناظری

بقلم یک اهل هنر واقعی (م.):

1) شجریان موقعی در موسیقی مطرح شد که همه اساتید دیگه خانه نشین شده بودن یعنی بعد از انقلاب.

2) وقتی همه اساتید و حتی خواننده های معمولی اجازه نداشتن بخونن شجریان رادیو و تلویزیون و کاست فروشیها رو دربست در اختیار گرفت.

3) مردم وقتی دیدن همه ممنوع شدن هاج و واج موندن! همونقدر شگفت زده شدن که دیدن فقط یه خواننده معمولی و درجه دو در رژیم خائن شاهنشاهی یعنی شجریان حق خوندن داره .

4) مردم هر کاری کردن نتونستن به این صدای جدید (یعنی شجریان) عادت کنن! این صدا بدجوری روی مغزشون سمباده میکشید!!!

5) بدتر اینکه نه تنها این صدا هر روز و هر شب از رادیو و تلویزیون پخش میشد و انقلابی میخوند، یکی دیگه هم پیدا شد که صداش شبیه همین صدا بود و اتفاقا اونم فقط انقلابی میخوند : یعنی شهرام ناظری!

6) بعدش دیگه رقابت این دو صدا بود برای سبقت گرفتن از هم!! این اتفاق بیست سال تمام و بدون وقفه ادامه پیدا کرد و بسیاری از مردم فقط بخاطر خفه کردن این دو صدای غیرقابل تحمل رادیوها و تلویزیونهاشون رو شکستن و دور انداختن!!

7) شجریان که متوجه شد شهرام ناظری چهچهه های شیهه مانندی میکشه و براش رقیب سختی شده ، نوار دستان رو داد بیرون . که اتفاقا توی این نوار هم از شهرام ناظری تقلید کرده و هم روی چهچهه او چهچهه زده!! یه رو کم کنی کوتوله ها!!!

8) شجریان و شهرام ناظری تو این مدت دوتایی یه میلیون مرتبه کنسرت گذاشتن هم توی ایران و دهات دور و نزدیک و هم توی کشورهای دیگه . این رقابت روز به روز شدیدتر میشد ! ولی خیال هر دو از یه نظر راحت بود : گلپا و ایرج نیستن و دیگه هرگز نخواهند بود !! بنابراین دم غنیمته !! بتاز تا بتازیم!!

9) بعدش هوشنگ ابتهاج شاعر توده ای و کمونیست به شجریان تذکر داد آقا قربونت برم مردم هوش و حواسشون جمعه اینقده قربون صدقه انقلاب نرو واست بد میشه!! کاکل برادر آتشفشونه هم شد ترانه؟؟!!!!!!!! این باعث شد شجریان بره و توده ای و شاهنشاهی بخونه : شهریاران بود خاک مهربانان این دیار !!!!!!!! اونم توی بدترین موقع که شاهپرستان خائن توی مملکت تلاش میکردن تا حکومت انقلابی رو براندازی کنن!

10) شهرام ناظری هم که دید قافیه تنگه و مردم عقل دارن رفت و عارف شد و زد توی رگ زهد و عرفان و تصوف و سبک نوی در موسیقی اصیل ایرونی (!!!!) پایه گذاری کرد . ایشون در این سبک جدید به جای ردیف و دستگاه و گوشه و سولفژ از کلمه "هی و های" به دفعات استفاده میکنه و شنونده رو یاد کسی میندازه که شب و روز داره اسب هی میکنه ، بدین مضمون: هی هی هی هی های های های های هی هی هی های های های های هی هی هوی هوی هوی هوی هی هی هی های های هی هی هی هی هی هایو هوی هایو هوی ... البته این سبک جدید از سبک سبیل و زلفهای ایشونم تاثیر گرفته است . به تصور بسیاری از اهالی هنر این سبک ابداعی استاد شهرام ناظری تا مدتهای مدید (شاید تا یه بیست سال دیگه!) روی سبک نزدیک به روضه خونی استاد شجریان رو سفید خواهد کرد!

نظرات 59 + ارسال نظر
ایران ریلکس جمعه 5 مهر 1387 ساعت 10:08 ق.ظ http://iranrelax4you.blogsky.com

سلام!
چه وبلاگ زیبایی داری!
دوست داری شانستو در برنده شدن ۳ لب تاپ ماهیانه امتحان کنی؟
دوست داری بهترین موزیکها رو گوش بدی؟
پس برو به آدرس زیر ودر گروه عضو بشو.
http://iranrelax4you.blogsky.com

حسن جمعه 5 مهر 1387 ساعت 10:25 ق.ظ

از شما تشکر میکنم که چهره واقعی برخی از هنرمندان تقلبی رو نشون میدین . این عین حقیقته . من ۵۱ سالمه ولی همه اینایی که میگین لمسشون کردم و قبول دارم .

فرهاد.ب شنبه 6 مهر 1387 ساعت 01:17 ق.ظ http://mba9034.zet.ir

سلام دوست عزیز...بنده از طرفداران پروپا قرص گلپا و ایرج هستم ولی از این دو بزرگوار یاد گرفتم که به کسی توهین نکنم..بنده همه فرمایشات شما رو در مورد بالا اومدن و جایگاه پیدا کردن ناظری و شجریان قبول دارم ولی اینکه توهین بشه با اونها نه حالا گیرم هرچی میخوان باشن و هرکسی باشن یا هر کاری کرده باشن...پس شما که خودتون رو عاشق گلپا و ایرج میدونین نباید تن به ذلت توهین و فحاشی بدین..یک ایرانی اصیل روح با شکوهی داره و بزرگوار و بلند نظره
با سپاس از شما

مهیار/عاشق حضرات شجریان و ناظری شنبه 6 مهر 1387 ساعت 01:59 ق.ظ

ممنونم نوید جون فکر کنم برای اینکه لج منو در بیاری اسم مقدس حضرت شهرام ناظری خالق بزرگ گل صد برگ-اتش در نیستان-بی قرار و ...رو هم اضافه کردی.....
ولی اینو بدون که لج ما در نمیاد و اگر قرار باشه با اراجیف شما و بقیه احمقها حرص بخوریم دیگه نخبه علمی نخواهیم بود
از جمعیتهایی که به کنسرت این دو استاد میان معلومه که محبوبن یا نه در کل دنیا و جمله شما در مورد شکستن تلوزیون ها مربوط به عقده های شماست
ها ها های های و.......مربوط به ایرجه که ۲ ساعت طول میکشه
منظورت از دهات های دور و اطراف هم فکر کنم لندن-پاریس-میلان-مادرید-واشنگتن و ...هست نکنه شما تو بهشت زندگی میکنی؟
ما نفهمیدیم که شاه خوبه یا بد؟؟؟؟؟انقلابی بودن خوبه یا نه؟؟

در ضمن حرفهای عاقلانه و حرفه ای ما و نظرات ما تغییر یا حذف میشن به زودی منتظر وبلاگ من باشید تا بیشتر از این نابودتون کنم......سانسور نکن

نوید/وبلاگ فقط ایرج فقط گلپا شنبه 6 مهر 1387 ساعت 07:30 ق.ظ

آقای مهیار میشه بگین کدوم نظرات شما حذف شدن؟؟؟ نکنه دارین خواب میبینین؟؟ من عین حرفای مفت شما رو تایید کردم. خودتون ببینین!!

آرش دوشنبه 8 مهر 1387 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام

من از صدای ایرج لذت میبرم. همین طور گلپا . ردیفها و مقام های ملکوتی اشعار روح انگیز رو این دو استاد اجرا میکن.

دوکی جمعه 19 مهر 1387 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام خسته نباشی ادامه بده نوید جون.

به رسم ادب اول سلام
۱) :شجریان موقعی در موسیقی مطرح شد که همه اساتید دیگه خانه نشین شده بودن یعنی بعد از انقلاب:
یعنی اساتید ایرج گلپا اولین اساتید موسیقی ایرانی بودن و موسیقی ایرانی با اونها شروع شد. کمی حساب شده حرف بزن هر کسی یک دوره ای داره نکنه میخواستین ایرح و گلپا از ازل تا ابد بخونن.
۲) :وقتی همه اساتید و حتی خواننده های معمولی اجازه نداشتن بخونن شجریان رادیو و تلویزیون و کاست فروشیها رو دربست در اختیار گرفت:
قابل توجه دوستان استاد شجریان یکی از مخالفان سر سخت سیاست های رادیو تلویزیون هستن و تنها اثری که اجازه پخش رسمی از طرف ایشان داره ربنا هست.
۳)‌ :مردم وقتی دیدن همه ممنوع شدن هاج و واج موندن! همونقدر شگفت زده شدن که دیدن فقط یه خواننده معمولی و درجه دو در رژیم خائن شاهنشاهی یعنی شجریان حق خوندن داره :
عجب!
۴)‌ :مردم هر کاری کردن نتونستن به این صدای جدید (یعنی شجریان) عادت کنن! این صدا بدجوری روی مغزشون سمباده میکشید:
تا حالا کنسرتاشو رفتی ببینی که هر شب ۴۰۰۰ نفر تکمیله؟
و ...
در مورد استاد ناظری هم فرانسه بالاترین نشان فرهنگیش را به ایشان داده که بازهم نشان میده بی ربط حرف میزنی بچه جون.

سیاوش شنبه 27 مهر 1387 ساعت 07:14 ب.ظ

جای بسی تاسف است که در کنسرتهای اندی وامثالهم لاقل دهها دوربین متحرک. تمام جهات صحنه و تماشاچی و فضای کنسرت را پوشش می دهند. ولی کنسرت استاد گلپایگانی باید با موبایل فیلم برداری شود ! اینهم یک حال گیری دیگر از طرفداران بی شمار استاد است.کنسرت های ایشان با کیفیت بسیار پایین ضبط شده .و من تا حدودی استاد را در این زمینه مقصر می دانم .احتمالا کنسرت گذاران ایشان را وزارت ارشاد انتخاب کرده است !!!!

حسین یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 12:54 ق.ظ

سران این رژیم میخوان همیشه اهالی موسیقی با هم درگیر باشن و سعی میکنن بینشون تفرقه بندازن
خاک بر سر شماها که دارید به خواستشون عمل میکنید
هیچ میدونستید همین آقای خامنه ای شما که الان گالن گالن تریاک مصرف میکنه در جوانیش سه تار میزده
اینها همه با موسیقی مخالفند شما اومدید با هم چه بحث هایی راه میندازید
درود بر گلپا ایرج تاج طاهر زاده شجریان قمر ظلی و..... که موسیقی رو زنده نگه داشته اند

بهزاد دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 01:00 ق.ظ

هزار گلخانه آواز جوابتونو خوب داد.نمیدونم شما چرا فکر میکنید هرکس طرفدار ایرج و گلپا باشه باید مخالف شجریان باشه.در حالیکه اینا بزرگای موسیقی ایران هستن و همدیگرو تایید میکنن.خواننده محبوب شجریان گلپاست و خواننده محبوب گلپا شجریانه.هر کدوم سبک خاص خودشونو دارن و اینه که موسیقیو زیبا میکنه.شجریان چه قبل و چه بعد از انقلاب همینطوری میخونده و هیچوقت هم به هیچ کسی باج نداده.اینکه شجریان یه اعجوبه هست رو نه تنها ایرانیا بلکه همه اهل فن دنیا میگن و به همین دلیله که تنها کسیه که جایزه پیکاسو رو یونسکو بهش داده که قابل مقایسه با جایزه هایی نیست که خواننده های مذکور گرفتن.اما در مورد شهرام ناظری باید بگم اصلا قابل مقایسه با شجریان و ایرج نیست.واقعا خیلی زشت میخونه.تنها عیب شجریان کنار گذاشتن ویولونه.

سلام بهزاد عزیز
تشکر از لطفت
در مورد استاد ناظری ایشان واقعا سبک جدیدی را به موسیقی ایران وارد کردند و جای تقدیر داره و خود من به شدت کارهاشون را می پسندم درسته هر کسی سلیقه خاص خودش را داره به عنوان مثال گل صد برگ و آتش در نیستان استاد یکی از بهترینهای موسیقی ایرانی هست.
در مورد ویولن هم شرایط به گونه ای تحمیل شده که استاد ویولن را کنار بذارن به گفته خود استاد نوازنده ای که مورد قبولشون باشه را فعلا پیدا نکردن.

حقیقت گو سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

آقای استاد گلپایگانی اگه که سیاست داشت و اون اوایل انقلاب نه مثل بقیه که در بست در خدمت انقلاب بودند. بلکه فقط یک شعر انقلابی می خواندند. الان وزارت ارشاد برای انتشار یک اثر هنری این همه سنگ جلو ی پای ایشان نمی انداخت. و هر نوحه خونی هم جرات نمی کرد در مورد هنر بی بدیل ایشان داد سخن دهد .

کیومرس بو زینه دوست سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 09:32 ب.ظ

خومینی خوبه خومینی خوبه

فرهاد/گلپا سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 11:03 ب.ظ http://golpa.blogfa.com/

خیلی عالی نوشتی . مرسی . واقعا اینایی که گفتی عین حقیقته .

دوکی به حقیقت گو چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 07:14 ب.ظ

آقا اگه این طور بود اون وقت گلپا نمی شد گلپا رو فقط به خاطر صداش دوست نداریم بلکه مردانگی و یکرنگی ایشون در رسیدن به شهرت موثر بوده.

در تایید حقیقت گو پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 07:47 ب.ظ

البته اگه اون اوایل انقلاب آقای شجریان وشهرام ناظری و .... در بست شعر انقلابی نمی خواندند .تا الان از گرسنگی مرده بودند .

اکبر گلپایگانی:شجریان به ملت ایران تعلق دارد...

وبلاگ 5 تن موسیقی ایرانی..........منتـــــظرم...

علی شنبه 4 آبان 1387 ساعت 10:09 ب.ظ

گلپا یک هدیه احورایی است به ملت کورش کبیر .

سیاوش در جواب مهیار یکشنبه 5 آبان 1387 ساعت 01:21 ب.ظ

آقای شجریان . البته به هنر ایران تعلق خاطر ندارند .

دوکی به علی یکشنبه 5 آبان 1387 ساعت 07:12 ب.ظ

علی آقا عبارت فوق الهاده زیبایی رو مطرح کردید ازتون ممنونم در ضمن املای اهورا با این ه درسته.

علی دوشنبه 6 آبان 1387 ساعت 02:26 ب.ظ

تقصیر من نیست . این کلمه ( اهورا ) را توی هیچ کتاب درسی ندیده بودم .فقط شنیدم .

محقق اردبیلی شنبه 11 آبان 1387 ساعت 04:18 ب.ظ

البته و یولون جیزه چون صدای هر خواننده ای کنا ر صدای و یولون شنیده نمی شه ( جلوه نداره ) . فقط یک صداست که در اواز . صدای ویولن را جواب می ده و حتی از اون سره و اون صدای آشنا . صدای گلپاست .اگه نمی دونستی حالا بدون . این حرف ها که ویولون ساز غربیه .همش بهانه است علت اصلی همونه که گفتم.

هدهد سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 01:08 ب.ظ

اون کسی که تصمیم میگیره کی بمونه وکی فراموش بشه . نظر مردم است نه نظر رئیس صدا وسیما و وزیر ارشاد . تاثیر نظر آنها در مقابل نظر مردم هیچ بود . هست .و خواهد بود .

مهرداد چهارشنبه 4 دی 1387 ساعت 10:31 ق.ظ

باسلام:این واقعیتها به قدی روشن است که نیاز به توضیح ندارد.مثل شجر مثل دانشجو یانی میمانندکه جهت اعتراض به مساله مهمی سر کلاس نمی آیندوتنها نیمکت نشین این کلاس که به تمامی دوستان خودوهم میهنهای خودخیانت میکند شجر است والان حدود۳۰سال است که همکلاسی های او بیرون ازکلاس ماندندوهنوزم حاضر به خیانت علیه مردم خود نیستند.

سیاوش جمعه 6 دی 1387 ساعت 09:45 ب.ظ

اخیرا آقای نادر رفیعی در یکی از شبکه های ماهواره ای به تعریف و تمجید از آقای شجریان پرداخته اند .البته ایشان بهتر است بجای کارشناسی واظهار نظر در موسیقی اصیل ایران . در مورد فرشته های شهر خودشان ( لس آنجلس ) برنامه تهیه بفرمایند .چون فکر می کنم در آن زمینه تخصص بیشتری دارند .

مهدی دوشنبه 16 دی 1387 ساعت 09:55 ب.ظ

واقعیت رو گفتید

عاشق محمودی خوانساری جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.dtghd.com

ای بابا این مهیار چرا سنگ اینا را الکی داره به سینه میزنه؟
آخه میخوام ببینم چرا الکی یه چیزیا که نمیدمنه در موردش حرف میزنه؟ من نوکر محقق اردبیلیم. که حرف درستا زد.
شجریان به واسطه صدای گرفته اش نمیتونه در کنار ویولون بخونه همونطوری که میدونیم کمانچه نسبت به ویولون دارای صدای گرفته تری است در نتیجه صدای شجریان در کنار کمانچه همخوانی داره در کنار ویولون. میگم نکنه فکر میکنید این شجریان راسراستی نعوذبالله خداست که هیچ کسا تایید نکرده براش ویولون بزنه چند نفرا برات لیست کنم که در حد استادی وبسیار بالا ویولون میزنن؟؟؟؟ اصلا مال این حرفا نیست،هزار گلخانه حرف درست بزن واز چیزی حرف بزن که نه خیلیا حداقل یه ذره یه چیزی بدونی حرفای بچه گونت حالما به هم میزنه.((آخه شجریان چی چی حالیشه از ویولون؟؟))
دلتون خوشه موسیقیا زنده نگه داشته؟؟؟کدوم موسیقی ای کاش که دیگه نمیخوند که موسیقی ما دستش نمی افتاد که الان اونا به گند کشیده!!! در ضمن اگه شجریان بارژیم خوب نبود که اصلا صداش پخش نمشدو رومجله خانواده سبز عکس خودش وزن وبچشانمیزدن.

امیری شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 06:36 ب.ظ

خاک بر سرت برای سایتت انکار آفتاب کی توان کرد؟ انکار شجریان مثل انکار آفتاب است .ضمنابر خلاف نظر شما دولت هم از شجریان دل خوشی ندارد.با این حال شجریان در دل مردم ماندگار است.

آره اینهمه ترانه رو آقای شجریان واسه بسیج و سپاه نخونده بلکه همایونش خونده!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 9 خرداد 1388 ساعت 04:43 ق.ظ

هرچند من عاشق صدای جادویی وآوازهای بی مانند استاد گلپایگانی هستم وبنا به دلایلی اون را بالاتر ازشجریان میدونم (ازجمله رنگ صداُُُ.احساسات بسیار بالاتر.نوآوری وسبک وصدای خاص .بیان بسیار خوب شعر. انتخاب بهترین اشعار.حجم بالا ی صدا .تحریر های بسیار واضح وژوست وپرنفس .همکاری با بزرگترین نوازنده گان تاریخ موسیقی معاصرازجمله استادان:شریف -شهناز-ورزنده-صارمی-بهاری-محجوبی-عبادی-کسایی-مجد-تجویدی-خرم-بدیعی-یاحقی -خالدی-ملک-افتتاح و...(که البته این افتخار را استاد شجریان نیز تا حد زیادی دارند) پرهیز از روده درازی وکش دادن بیش از حد آواز.درخشش برقله آواز بدون خواندن حتی یک تصنیف وترانه در مدت ۱۷ سال اول خوانند گی رادیو در دوران شکوفایی موسیقی ایران در زمانی که بزرگترین استادان خواننده در عرصه حضور داشتند.ملودی سازی در آواز که آنها را کاملا از شکل کلیشه ای ردیف دور میسازد و اسیر شکل اولیه ردیف(که به نظر من فقط برای آموزش آواز وپرورش صدا و مهارتهای خواننده مناسب است نه برای اجرای یک اثر) نمیشود که این مورد بیشتر ذاتیست و باید جوهر پردازش ملودی در فرد وجود داشته باشد لازم به ذکر است این مورد را من در هیچ خواننده ای حتی استادان بزرگ به حد کافی جز آقای گلپایگانی ندیدم وموارد دیگر(هرچند در دو سه موردی هم استاد شجریان را بالاتر از استاد گلپایگانی دیدم از جمله ردیف دانی وتسلط بر ردیف.اجرای بیشتر تصانیف واهمیت دادن بیشتر به تصنیف خوانی وبالاتر بودن کیفیت ارکستراسیون بطور معمول در کارهای ارکستری ایشان مانند دود عود(استادان:روشن روان ومشکاتیان).جان عشاق(استادان درویشی و مشکاتیان) و...)
. اما نظرات متعصبانه وبدون پشتوانه وبدون شناخت شما از موسیقی رادرمورد خواننده بزرگی مثل شجریان که سالهاست مثل گلپادرقلب خیلی مردم جاداره اصلا شایسته یک طرفدار استاد گلپا نمیدونم .بهتره دیگه از این جمله های متعصبانه وخنده دار اصلا بکار نبریدکه: ((در میان خوانندگان شجریان از آن دسته خوانندگانی است که هرگز قادر به اجرای نتهای بالا نیست و نبوده و نخواهد بود. زیرا ایشان دارای یک حنجره معمولی و حتی متوسط به پایین است.)) این جمله هیچ پایه واساسی جز تعصب ضد شجریانی نداره لطفاشما هم مثل اون طرفدارای غیر منطقی ومتعصب شجریان که ارزشهای بزرگمردی چون گلپا را به مسخره میگیرند نباشید(نوشته شده توسط سروش نوازنده وفوق لیسانس آهنگسازی)

آرش دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 11:46 ب.ظ

صاحب این وبلاگ یک ابله و خائن هستش و من در حیرتم که چی باعث شده در مورد کسانی که موسیقی سنتی ایران رو زنده نگه داشتن اینقدر ساده لوحانه حرف بزنه و نتیجه گیری کنه. مردم با شنیدن صدای این دو از این جهان جدا میشن اشک تو چشاشون پر میشه و به معنای واقعی زندگی یعنی زیبایی دست پیدا می کنن. البته آدمای با شعور و تحصیلکرده. نه عوام و گره گوری.

بویر چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 10:38 ب.ظ

دوست من
صحبتهای شما در وبلاگ بیشتر شبیه به خالی کردن عقده میماند تا نقد.استاد شجریان بزرگمرد اواز این دیار است.زمانی که گلپا و ایرج اهنگ های ابگوشتی تو کاباره می خوندند شجریان موسیقی اصیل این دیار را بهشتی اجرا کرد.دوست گرامی مطلبی بنویس که تفکر غالب مردم بپسندد نه اینکه با خواندن مطلب پوزخند بزنند.ضمنا بنده اتفاقی به این وبلاگ امدم و احتمالا گذرم دیگر نیافتد اما برای جنا بعالی ارزوی موفقیت دارم

رضا جمعه 16 بهمن 1388 ساعت 03:39 ب.ظ

واقعا من نمیدونم چرا بعضیا که اصلا هیچ اطلاعی در مورد موسیقی ندارند اظهار نظر میکنند.انکار استاد بزرگی مثل استاد شجریان واقعا نوبره.استاد شجریان کسی هستند که خود گلپا گفته صدای مورد علاقه ی من صدای شجریانه. حتی آیت الله خمینی درباره ی شجریان گفته بود که غازها هم میفهمند که چقدر صدای شجریان دلنشینه ولی آخوندها نمیفهمند چون شجریان وقتی تو خونش آواز میخونده غازهای داخل خونش پشت پنجره جمع میشدن تا صدای شجریان رو بشنوند.حالا اونایی که مخالف شجریانید فهمیدین که به اندازه ی غاز هم نمیفهمید.....

مجتبی یکشنبه 30 خرداد 1389 ساعت 09:08 ب.ظ

اگه صدای گلپا تو رو یاد لحظاتی که در بغل دوست دخترت بودی می اندازه دلیل نمیشه بیای به سادگی اساتید دیگرو بکوبی. هرکسی که در راه فرهنگ واقعی این مرز و بوم تلاش کنه انسان هست.اونا که یه کاری کردن تو چه کردی.

ستار سه‌شنبه 11 مرداد 1390 ساعت 10:17 ق.ظ

سلاو
واقعا برات متاسفم دوست عزیز که اینجوری داری به استاد بزرگی مثل استاد شجریان توهین میکنی. ما الان تو ایران بجز شجریان و ناظری کیو داریم که بتونه این موسیقی رو به جهان معرفی کنه؟ درضمن استاد شجریان بخاطر تعصب ایرانی بودنش از ویولون استفاده نمی کنه. انقدر هم عقده ای نباش برات خوب نیست

ایرج و گلپا رو داریم که هر کدومشون صد تا شجریان می ارزن!!!!

رامین پنج‌شنبه 3 شهریور 1390 ساعت 11:49 ب.ظ http://94.2fa.ir

دوست عزیز باید به موسیقی نیاز پیدا کرد تا بهش گوش کرد همونطور که خودت هم می دونی ستاره موسیقی ایران شجریانه ولی بقیه هم اساتید بزرگی هستند ناظری،بسطامی ،افتخاری و ... موسیقی رو هر طور که گوش بدی همونجوری می فهمی
چرا توهین می کنی عزیزم بیرون مرزی ها حسرت شنیدن همچین صدایی رو میکشن چرا داری علیه شون میگی؟
به اندازه کافی موسیقی مون لطمه خورده لطفا نمک نپاش از کجا می دونی تو دل هر کدوم چی میگذره؟
اینها افتخارات مان نه اسباب رنگ آمیزی وبلاگ جناب عالی

خواب میبینی خیر باشه! این اسمها که میگین در مقابل ایرج و گلپا عددی نیستن چه برسه به اینکه هنرمند بزرگ باشن!!

دکتر پنج‌شنبه 5 آبان 1390 ساعت 09:34 ب.ظ

عزیزم....خدا شفات بده
تومورت از مغزت بزرگ تر شده

صابر چهارشنبه 2 آذر 1390 ساعت 12:28 ب.ظ

باید بگم یه ادم عقده ای هستی و درزمینه ی موسیقی بسیار بیسواد وگرنه درمورد اساتیدی که موسیقی اصیل رو به بهترین شکلش ارایه دادن همچین حرفای مفتی نمیزدی. استاد شجریان وشهرام ناضری الحان ملکوتی دارند

اسطوره آواز شنبه 10 دی 1390 ساعت 02:08 ق.ظ http://shams_32415@yahoo.com

درود بر هنر.
و دوصد بدرود بر اقیانوس ناآرام هنر ایران،حصرت استاد شهرام ناظری.
بدون شک تمام ترین ها و اولین ها در چهار دهه ی اخیر متعلق به استاد ناظری میباشد.ضمنا آن چیزی که دوستان در نوشته ی خود به عنوان های های اشاره کرده اند تحریر ریتمیک نام دارد که بالاترین تکنیک موسیقی سنتی محسوب میشود.معلوم شد که از موسیقی پر کاهی بهره نجسته اید.بسی افسوس.
در پناه حق

عصبی چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 12:44 ق.ظ

متاسفم شدم برات
قطعا چیزی از موسیقی نمیدونی

شهرام ناظری ، مرد بی ادعای موسیقی ایران که خارجی ها براش فرش قرمز پهن می کنند و بهش التماس کنسرت می کنن،
اونوقت توی ایرانی این اراجیفو می گی.

مهدی چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 ساعت 11:18 ب.ظ http://sooratiekhalkhali.mihanblog.com/

اینایی که شما اینجوری ازشون می گی با فاصله از بقیه جلو هستن
تو هروقت تونستی یه ساز دستت بگیری اونوقت بیا صحبت کن
بزرگترین نوازنده های کشور ما آرزوشونه برای این اساتید بنوازن

ناهید چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 11:48 ب.ظ

بسیار بذ ذوق تشریف داشتید جناب

ارس پنج‌شنبه 25 دی 1393 ساعت 09:36 ب.ظ

شجریان تنها خواننده ای است که شعرو برای شنونده توصیف میکنه

سارا دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام اقا نوید من فکر میکنم این حرف هایی که میزنید درست نیست.
به حرحال این خواننده ها الکی استاد نشدن و یه صدایی دارن که قابل تحسین هست.درست نیست که شما اگر از این چند نفر خوشتون نمیاد ارشون بدگویی کنید.چرا نمیاید بنویسید که ساز های جدیدی اختراع کردند یا اینکه با توجه به این که هفتاد سالشونه ولی خیلی خوب میخونند یا اینکه واقعا با شخصیت هستند و اصلا مغرور نیستند .
این چیز ها فقط از چیز هایی بود که خودم دیده بودم از نزدیک نزدیک

sara دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 04:14 ب.ظ

ببخشید شما این چیز ها رو از کجاتون در اوردید خدا میدونه
من ده سال شاگرد استاد شجریان و دو سال هم با اقا همایون تنبک کار کردم من جز شاگرد هایی از استاد بکدم که خیلی بهشون نزدیک بودم ولی نا به حال همچین چیزهایی رو در ایشون لمس و حس نکردم
واقعا که

محمد سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 10:43 ق.ظ

خیلی بدبختی

صنوبر جمعه 19 تیر 1394 ساعت 01:13 ب.ظ

وقتی یک آدم بی سواد و بی اطلاع در مورد هنر به افاضات می پردازد :
1-آیا استاد بنان جزو همان اساتید پیش از انقلاب نبود که از شجریان به عنوان خواننده آینده دار ایران نام برد؟
2-درست است که ایرج صاحب قوی ترین صداها در حوزه موسیقی سنتی است و تحریرهای بی نظیری دارد، گلپا نیز در تلطیف موسیقی ایرانی و سعی در همه پسند و همه گیر کردن آن نقش مهمی ایفا کرد ، اما به واقع و به دور از تعصب، شجریان یک هنرمد تمام عیار موسیقی ایرانی است که چه به لحاظ تکنیک ، چه قدرت آواز و زیبایی و در عین حال صلابت صدا ،انتخاب و ترکیب شعر و موسیقی، انتقال مفاهیم بلند عرفانی ، انسانی سیاسی و اجتماعی ، تربیت شاگردان موفق، داشتن خط سیر ثابت در زندگی شخصی و هنری و همراهی با مردم در تمام زمینه ها در تاریخ موسیقی ایران اگرنه بی نظیر ، کم نظیر است و همین باعث حسادت حاسدان شده .
3-شجریان هم مثل هر خواننده ای به زمان احتیاج داشت تا نزد مردم شناخته شود کما اینکه آثار بسیار بجامانده از قبل از انقلاب هم دارد ازجمله جشن هنر شیراز که بسیار هم مورد توجّه عامه مردم قرارگرفت

محمد چهارشنبه 4 آذر 1394 ساعت 08:59 ب.ظ

بی خرد !!!!

a جمعه 16 بهمن 1394 ساعت 01:58 ب.ظ

تاسف برات چیزه کمیه.حال آدموبهم میزنی
زیرسول بردن این دواستاد مثل زیر سوال بردن
دکترحسابی میمونه.تودرحدی نیست اراجیف سرهم
کنی.

مقدم جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 12:24 ب.ظ

دو مثل شامل حال فرومایگی مانند شماست
1. عرصه سیمرغ جولانگه کلاغ نیست
2. به پور یک دریا جنس نمیشود
شما کجا و سخن گفتن از بزرگوارانی مانند شجریان و ناظری کجا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد